duminică, 7 iunie 2015

Recenzie Anime Bakuman!

Salut dragi urmaritori si aia cativa care inca ma urmaresc. Mai intai imi cer mii de scuze pentru incativitatea de pe ANR, dar dupca cum stiti sau nu unii din voi, sunt si fondator pe a-evolution care-mi acapareaza majoritatea timpului. Multumesc oricum celor cativa care inca mai trec pe aici si ma bucur ca cititi ce e scris aici.

Sa incepem. In urma cu doua saptamani m-am hotarat sa incep si eu seria anime Bakuman, vazand ca e tot propusa prin toate postarile si fiind prezenta ca prin toate topurile create de voi si de alti. In mare parte tin sa-i multumesc lui Ryuu, pentru insistenta lui de a recomanda seria mai multor fani si mi-a trezit interesul. Tind sa mentionez ca eu am urmarit seria in limba romana, dar o sa-mi spun si parerea legata de asta.

Descriere:
Moritaka Mashiro şi Akito Takagi sunt practic unul opusul celuilalt. Mashiro este un elev mediu din clasa a 9-a, dar un artist talentat, iar Takagi este un elev destul de avansat din clasa a 9-a care vrea să devină scriitor. După multă muncă, Takagi îl convinge pe Mashiro să i se alăture pentru a deveni cei mai mari mangaka pe care i-a văzut Japonia vreodată. Takagi, cu talentul lui de a scrie, speră să devină un mangaka de succes, iar Mashiro, cu talentul lui artistic, speră să se căsătorească cu fata viselor sale, Azuhi Miho.
Descriere realiza

Chiar si acum dupa ce am terminat seria ma intreb, de ce dracu nu m-am apucat eu de anime sau manga mai devreme, tinand cont ca atunci cand a aparut zeonul 3 la bakuman, am fost si editor pe traducerea seriei si era destul de captivanta in momentul cand lucram. Imi place stilul in care sunt facute personajele, nu au ditamai ochii in cap, nu tu sani excesiv de mari, frumos desenate si incadrate destul de bine in poveste.

Povestea!

Povestea pare una foarte unica si in acelasi timp iti prezinta si procesul din spatele serializarii unei serii manga si vaita unui artist manga. In sezonul asta (fiind si primul), povestea nu mi s-a paurt deloc grabita fata de alte serii anime, a fost bine structurata pe tot parcusul sezonului(dar cred ca in manga povetea e mult mai bine structurata si dezvoltata decat in anime), personajele fiecare la laocul lui, fara a se face exces de ele.
Stilul autorului de a spus povestea a fost unul foarte unic, ceva pe care nu-l vezi in fiecare serii anime sau manga din ziua de astazi.
La poveste mi-a placut de asemenea progresul pe care l-au aratat toate personajele dealungul timpului si faptul ca autorul cat si directorul productiei anime, au avut grija sa mentina si sa nu strici atmosfera de romance care a fost prezentata dealungul seriei. Dar, sincer sa fiu, seria mi-a lasat o mica impresia ca finalul a fost grabit si ca mai lipseste ceva din serie. Am fost multumit si de dezvolatarea editorilor din serie care au evolut si ei in acelasi timp cu autorii lor.
Mai departe o sa vorbesc si despre cateva personaje.

Personaje!

Saiko (Mashiro-kun): la inceputul seriei parea un persoanje atat de simplu si anost incat te facea sa te intrebi: "asta chiar e persoanjul principal?", dar dupa cateva minute si cate flash-uri din trecutul lui, incepe sa te captiveze si sa vrei sa vezi ce are de gand sa faca mai departe. Simplu fapt ca e indragostit de Azuki, dar nu are curaj sa-i spuna si avand amandoi o dragosete unul pentru altul, ii face pe amandoi sa para 2 elevi cu totul normal. La Saiko (Mashiro-kun) am fost tare uimit cat talent si determinare poate avea, demonstradu-le pe tot parcursul seriei, dar in acelasi timp am ramas uimit si de potentialul cu care a evolut foarte mult pe parcursul seriei, de asemenea din primul sezon a lasat impresia de evolutie continuua, dar mi-a depasit orice asteptare cu seriile: PCP si REVISE, care chiar as fi vrut sa existe cu adevarat sa ma pot detecta cu ele...

Takagi: un pion destul de importan al posvestii si de asemenea important si pentru artistul Saiko(Mashiro-kun). S-a tot dovedit pe parcursul sezonul ca are un mare talent de a scrie povesti foarte interesant si dupa cum s-a vazut face o echipa foarte buna cu Mashiro al nostru, chair daca uneori nu se inteleg ei prea bine, dar sunt pe aceeasi lungime de unda. De asemenea e un personaj placut, dar si siret in acelasi timp. De ce siret? Deoarece la felul in care a incercat prima data sa-l faca pe Mashiro sa colaboreze cu si faza in care facea calculele exacte, dar gandinduse si tragand imediat concluziile care trebuiesc. Sa nu uitam totusi, ca datorita lui Mashiro si Azuki pot vorbi acum unul cu altul si au un vis comun.

Miyoshi: un personaj cu totul banal prezentat la inceputul seriei, dar care pe parcurs incepe sa devina un persoanj cheiei atat pentru Takagi cat si pentru Mashiro. Simplu fapt ca a fost intr-o dusa in serie atat de devreme m-a lasat placut surprins, deoarece ma asteptam sa fie prezentat mai tarziu sau bagata dintr-o data in serie cum sa intamplat la alte serii. Nu pot sa ma plang ca relatia ei cu Takagi e ceva neplacut, ci dimpotriva, e ceva cu totul placut si mai ales faptul cum sau cumplat sa zic a fost chiar ceva unic. Prin simpla lor relatie, usor, usor de alungul seriei, a inceput sa devina un punct de sprijin pentru amandoi si incercand sa-i ajute cat de mult putea ea.

Azuki: o fata atat de dulce si inocenta, dar in acelasi timp atat de muncitoare si incearca sa-si depaseasca rusinea de a vorbi cu un alti baieti, chiar incepand sa relationeze mai mult cu Mashiro si Takagi. Chiar daca relatia dintrea ea si Mashiro e una la distanta, e una placut de urmarit, putand sa vedem pe parcursul fiecarui episod cum cei doi se apropie din ce in ce mai mult. Sa nui uitam totusi ca perechea de mai devreme, le un sprijin foarte mare si incearca din raspunteri sa-i faca sa se intalneasca si sa vorbeasca mai mult unul cu altul. Si din cate s-a putut vedea dealungul primului sezon, chiar au reusit sa comunice mai mult, chiar daca e prin mesaje si la ultimul episod din acest sezon sa reuseasca sa vorbeasca cu adevarat la telefon unul cu altul.

Miura: Editorul duoului Ashirogi Muto la seriile Detective Trap si Run, Daihatsu Tanto, pana la seria PCP. Din sezonul 2, cand Hattori il introduce pe Miura ca noul editor pentru seria trap, intial parea un tip destul destul de optimist si care incearca sa faca tot ce poate. Dar din cate sa dovedit, uneori a avut niste idei foarte proaste care au condus la niste rezultate foarte slabe, cum ar fi sa le cearca celor doi sa creeze o manga de gen comic care s-a dovedit fiind un dezastru care avea si o clasificare destul de proasta. In cele din urma, in apropierea noii serii PCP, care a fost prealuat pana la urma de cel care i-a inscris in prima editie Next din Shonen Jump, Hattori. S-a dovedit totusi ca fiind o miscari destul de insteata, dovedindu-se ca noua serie avand mare succes.

Hattori: Primul editor cu care au colaborat cei doi si care le-a facut intrarea in Jack cu prima lor serializare, mai exact, Detective Trap. Sa vazut ca i-a parut rau ca nu a putut participa la evolutia seriei, dar a avut un impact asupra autorilor pe tot parcusul seriei, dandule tot felul de impulsuri, Cel mai puternic a fost cand a serializat seria +Natural cu scenariu scria de rivala lui
Takagi, Iwase si arta realizata de Niizuma, autorul seriei CROW. Dar acest mic joc de ai motiva pe cei doi, aproape ca a dus spre conflictul de a nu mai putea desenea manga pentru Jack. Dar au reusit in cele din urma sa uimeasca pe toata lumea cu noua serie PCP facand-o pe dealungul capitolelor, din ce in ce mai interesanta cu fiecare capitolul in parte. Oricum, Hattori le-a fost un mare stalp de sprijin in cariera celor doi, dealungul seriei.

Niizuma: primul personaj al seriei care ne-a fost prezentat inca din startul seriei si a avut grija sa fie rivalul necontestat al duoului Ashirogi Muto. Mashiro si Takagi au devinit si mai motivati sa realizez prima lor manga atunci cand au vazut primul one-shot al lui Niizuma in numarul din Shonen Jump.
Dealungul seriei, Niizuma le-a dat tot felul de impulsuri si i-a indemnat sa se dezvolte cat mai mult cu putinta dealungul seriei, incat sa se imbunatateasca atat in creeare povestilor, cat si a artei. Niizuma a avut mereu dreptate legate de unele lucrari manga ale duoului dar si ale altor autori si a avut un ochi foarte bun pentru a distinge lucruri. Sa nu uitam totusi, ca si Mashiro l-a ajutat pe Niizuma sa-si imbunatateasca unele aspecte si la facut ca sa lucreze cu editorul lui in cele din urma.
In cele din umra pe final sa reusit sa lupte cu Revise in primele locuri ale clasamentului, dar Revise castingand primul loc constant, in cele din urmand reusind sa-l intreaca si in vanzarea de volumea.
Autorul l-a creat pe Niizuma ca unul din cei mai admirabili adversari ai celor doi.

Cum am spus si mai sus, mi-a lasat impresia ca a fost putin grabita actiunea, dar tot nu a schimbat sentimentul pe care ti l-a format serie pe tot parcusul celor 3 sezoane. Cineva spunea initial cand am inceput seria ca: "De la sezonul 2 incepe actiunea.", dar acum il pot contrazice ca si primul sezon e plin de destula actiunea, deoarece e inceputul seriei si inceputul unei cai pe care nu credeau ca or sa reuseasca sa o urmeze foarte mult timp.
De asemenea, mi-a placut rolul si influenta fiecarui personaj in parte care au avut-o asurpa doului nostru celebru si cum au reusit sa se dezvolte cu ajutorul imboldurilor acestora.
Finalul seriei a fost unul destul de frumos, dar pacat ca nu am putut sa vad macar o parte din noua capodopera a duoului Ashirogi Muto.

Un singur regret il am legat de seria asta. Care? Faptul ca nu am cum sa citesc toate acele serii minunate prezentate in seria anime. Chiar mi-as dorii din tot sufletul sa le pot citii.